Os TSH (Trastornos dos Sons do Fala) son as dificultades que máis adoitamos atopar nas nosas aulas de audición e linguaxe. As trabadas líquidas e róticas, xunto ao fonema rótico percusivo /r/ son en ocasións os máis complicados de traballar co noso alumnado.
As sílabas trabadas adoitan ser difíciles de pronunciar no noso alumnado.
Atopamos trece combinacións posibles: bl,br,cl,cr,dr,fl,fr,gl,gr,pl,pr,tr,tl. Son sílabas difíciles de aprender para os alumnos e alumnas, xa que dan lugar a “ trabarse “ ao falar.
Normalmente custa menos articular os sinfones con “l”, teñen menos dificultade que os que conteñen a “r”.
Á hora de comezar a traballar as trabadas debemos asegurarnos que os nenos e nenas non presentan dificultade en pronunciar as sílabas por separado, é dicir, si empezamos a traballar polo sifón “pra” primeiro debemos observar se a pronuncia da “p” e a “r” por separado é correcta..
Importante:
- Realizaremos actividades de lectoescritura e modelado. Podemos elixir un bloque de sílabas e presentarllas. Primeiro debemos ser nós quen leamos de forma correcta e animemos ao alumnado a repetir o que estiveron escoitando.
- Facelo lentamente, para que o neno ou a nena poida copiar ben todos os movementos da boca e demais órganos fonatorios.
É un proceso lento pero con constancia, paciencia e tempo acabará pronunciando correctamente sen darse conta.
Existen xogos de palabras, cancións, quebracabezas de sílabas … Todos eles axudan na adquisición das sílabas trabadas.
Guía elaborada por Paloma Gutiérrez. Logopeda especialista en trastornos da linguaxe e a comunicación. Investigadora activa e autora do Método Logo-Bits