Nos nosos centros podémonos atopar con alumnado que teña disortografía. Esta é un trastorno específico da aprendizaxe que afecta á escritura correcta, especialmente á ortografía, sen que exista un problema intelectual nin sensorial. Maniféstase en erros persistentes ao escribir.
Tipos de disortografía. Achego esta clasificación:
Disortografía fonológica
Dificultade para relacionar sons con letras. Confusión de fonemas similares: b/v, p/b, d/t
Omisións ou substitucións de letras -> Ex.: “casa” → “caza”
Disortografía visual
Problemas para lembrar a forma escrita das palabras. Confusión de letras visualmente parecidas: m/n, p/q, b/d.
Erros en palabras coñecidas -> Ex.: “había” → “abía”
Disortografía espacial
Dificultades na organización do espazo escrito. Unións ou separacións incorrectas de palabras:
Mala distribución no papel -> Ex.: “a ver” → “aver”
Disortografía temporal
Problemas para percibir a orde dos sons. Investimentos de letras ou sílabas
Ex.: “lapis” → “páliz”
Disortografía cinética ou motriz
Relacionada coa execución do movemento ao escribir. Escritura lenta ou desorganizada -> Erros por mala coordinación motora
Disortografía gramatical ou sintáctica
Erros nas normas gramaticais. Uso incorrecto de maiúsculas, acentos e signos de puntuación:
Ex.: “hoxe é sábado” → “hoxe é sabádo”
Disortografía semántica
Dificultade para comprender o significado das palabras. Uso incorrecto de palabras similares en significado:
Ex.: “votar” → “botar”
Disortografía cultural
Descoñecemento de normas ortográficas arbitrarias. Erros en palabras que non seguen regras claras
Ex.: “ome” → “home”

Ningún comentario:
Publicar un comentario