O QUE O MUNDO NECESITA SON - PALABRAS E MÁIS COMUNICACIÓN

O QUE O MUNDO NECESITA SON - PALABRAS E MÁIS COMUNICACIÓN
"O que o noso mundo necesita son menos palabras e máis comunicación"

xoves, 4 de decembro de 2025

Confusións nas cores.

A confusión entre vermello, azul e verde nun alumno ou alumna de 5 anos pode ter varias explicacións, e non sempre implica un problema serio, pero é importante estar atentos/as ante posibles deficiencias nas cores para evitar problemas na aprendizaxe e a vida diaria.

É normal aos 5 anos?

Si. Aos 5 anos moitos/as nenos/as aínda están a consolidar o recoñecemento e a denominación de cores. É común que confundan tons parecidos, distráianse ou usen palabras de cores de maneira intercambiable.

Cando podería ser daltonismo (deficiencia na visión da cor)?

A deficiencia na visión da cor adoita afectar sobre todo as cores vermello e verde, e moito menos ao azul. Sinais que poden suxerila:

  • Confunde vermello e verde frecuentemente.
  • Di que dúas cores “son iguais” cando para un adulto non o son.
  • Cústalle identificar cores mesmo despois de practicar.
  • Adoita colorear cousas con cores inusuais sen darse conta (p. ex., herba vermella, ceo verde).

Que outras causas poden explicar a confusión?

  • Etapa de desenvolvemento (aínda están a aprender).
  • Falta de interese ou pouca experiencia clasificando cores.
  • Pequenas dificultades na linguaxe (sabe distinguir o cor pero non lembra o nome).

Qué podemos facer na aula?

  • Xogos de Cores: facemos actividades para identificar cores en obxectos cotiáns, como froitas, xoguetes ou roupa. Podemos dicir "De que cor é esta mazá?"
  • Tarxetas de Cores: Creamos tarxetas con cores e pedímoslle que as identifique. Podemos empezar coas cores básicas (vermello, azul, amarelo, verde) e logo agregar máis.
  • Actividades Creativas: Facmos actividades creativas como pintar, debuxar ou colorear, e falamos sobre as cores que estamos a usar.
  • Cancións e rimas
  • Evitar corrixir en exceso: convertelo nun xogo para non xerar frustración.
  • Observar se a confusión é constante en distintos contextos (roupa, xoguetes, debuxos, luces…).

Sinais de alarma:

  • Se con 5 anos e aínda non pode identificar as cores básicas (vermello, azul, amarelo, verde).
  • Se mostra unha gran dificultade para aprender as cores ou se frustra moito.

Cando consultar?

Se a confusión persiste de forma constante e marcada, sobre todo entre vermello e verde, sería boa idea consultar cun optometrista pediátrico ou oftalmólogo. Poden realizar unha avaliación sinxela e adaptada á súa idade.

Test de Ishihara: É unha proba común para detectar o daltonismo, que consiste en identificar números ou patróns nunha serie de imaxes.



Ningún comentario:

Publicar un comentario