O QUE O MUNDO NECESITA SON - PALABRAS E MÁIS COMUNICACIÓN

O QUE O MUNDO NECESITA SON - PALABRAS E MÁIS COMUNICACIÓN
"O que o noso mundo necesita son menos palabras e máis comunicación"

luns, 20 de abril de 2020

Dislexia e Dificultades Específicas da Aprendizaxe (DEA)



dislexia segundo o  DSM-5 “é un termo alternativo ao de dificultades lectoras, que se refire a un patrón de dificultades da aprendizaxe que se caracteriza por problemas co recoñecemento de palabras en forma precisa ou fluída,  deletrear mal e pouca capacidade  ortográfica. Tamén é importante especificar calquera dificultade adicional presente como dificultades de comprensión da lectura ou do razoamento matemático”

O alumnado con  dislexia e/ou outras dificultades específicas da aprendizaxe ( DEA) forman parte do alumnado con  necesidades específicas de apoio educativo segundo a LOE-LOMCE.

O primeiro paso será  delimitar que se entende por  DEA. A definición consensuada e máis completa  sique sendo a establecida en 1988  polo  National  Joint  Committee  Learning  Disabilities ( NJCLD). De acordo coa mesma: “Dificultade da aprendizaxe é un termo xenérico que se refire a un grupo heteroxéneo de alteracións que se manifestan por dificultades significativas na adquisición e uso da comprensión oral, expresión oral, lectura, escritura, razoamento ou habilidades matemáticas. Estas alteracións son intrínsecas á persoa, presumiblemente debidas a unha disfunción do  SNC e poden ocorrer ao longo de todo o ciclo vital ( life  span). Poden acompañarse de condutas de autorregulación, percepción social e interacción social, pero non constitúen por si mesmas unha dificultade da aprendizaxe.”

O  DSM-5 inclúe as  DEA nos trastornos do  neurodesenvolvemento; concretamente no denominado trastorno específico da aprendizaxe, o cal se manifesta durante os anos escolares, caracterizándose prol dificultades persistentes, que impiden a aprendizaxe das aptitudes académicas básicas da lectura, escritura e matemáticas. O rendemento está por baixo da media da súa idade, ou ben conseguen alcanzar niveis aceptables de rendemento tras un gran esforzo, a pesar de que a súa intelixencia é adecuada ou “dotada” e, tampouco presentan outros trastornos sensoriais non corrixidos, mentais ou neurolóxicos…

Para coñecer máis en profuncidade as dificultades específicas da aprendizaxe, remítovos ao Protocolo para la intervención psicoeducativa de la dislexia y/u otras dificultades específicas del aprendizaje.




https://www.edu.xunta.gal/portal/es/node/30105



A continuación presento un banco de recurso online onde se poden atopar diferentes actividades relacionadas cas dificultades da lectura e da escritura: 






Comprensión Lectora

Recursos Loreto  (Nesta páxina temos centos de actividades relacionadas ca comprensión e expresión escrita para todos os niveis de educación primaria)




Curto para fomentar á lectura









Ningún comentario:

Publicar un comentario