A dislexia segundo o DSM-5 “é un termo alternativo ao de dificultades lectoras, que se refire a un patrón de dificultades da aprendizaxe que se caracteriza por problemas co recoñecemento de palabras en forma precisa ou fluída, deletrear mal e pouca capacidade ortográfica. Tamén é importante especificar calquera dificultade adicional presente como dificultades de comprensión da lectura ou do razoamento matemático”
O alumnado con dislexia e/ou outras dificultades específicas da aprendizaxe ( DEA) forman parte do alumnado con necesidades específicas de apoio educativo segundo a LOE-LOMCE.
O primeiro paso será delimitar que se entende por DEA. A definición consensuada e máis completa sique sendo a establecida en 1988 polo National Joint Committee Learning Disabilities ( NJCLD). De acordo coa mesma: “Dificultade da aprendizaxe é un termo xenérico que se refire a un grupo heteroxéneo de alteracións que se manifestan por dificultades significativas na adquisición e uso da comprensión oral, expresión oral, lectura, escritura, razoamento ou habilidades matemáticas. Estas alteracións son intrínsecas á persoa, presumiblemente debidas a unha disfunción do SNC e poden ocorrer ao longo de todo o ciclo vital ( life span). Poden acompañarse de condutas de autorregulación, percepción social e interacción social, pero non constitúen por si mesmas unha dificultade da aprendizaxe.”
O DSM-5 inclúe as DEA nos trastornos do neurodesenvolvemento; concretamente no denominado trastorno específico da aprendizaxe, o cal se manifesta durante os anos escolares, caracterizándose prol dificultades persistentes, que impiden a aprendizaxe das aptitudes académicas básicas da lectura, escritura e matemáticas. O rendemento está por baixo da media da súa idade, ou ben conseguen alcanzar niveis aceptables de rendemento tras un gran esforzo, a pesar de que a súa intelixencia é adecuada ou “dotada” e, tampouco presentan outros trastornos sensoriais non corrixidos, mentais ou neurolóxicos…
Para coñecer máis en profuncidade as dificultades específicas da aprendizaxe, remítovos ao Protocolo para la intervención psicoeducativa de la dislexia y/u otras dificultades específicas del aprendizaje.
https://www.edu.xunta.gal/portal/es/node/30105
A continuación presento un banco de recurso online onde se poden atopar diferentes actividades relacionadas cas dificultades da lectura e da escritura:
Comprensión Lectora
Recursos Loreto (Nesta páxina temos centos de actividades relacionadas ca comprensión e expresión escrita para todos os niveis de educación primaria)
Recursos Loreto (Nesta páxina temos centos de actividades relacionadas ca comprensión e expresión escrita para todos os niveis de educación primaria)
Curto para fomentar á lectura
Ningún comentario:
Publicar un comentario